čtvrtek 30. června 2022

Quilt Cesta zahradou

 

Před časem jsem se zapojila do zajímavého projektu, který vyhlásil pro své členky Bohemia Patchwork Klub (BPK). Zadaný rozměr quiltu byl 90 x 90 cm, technika libovolná, téma Zahrada. S tím, že celá kolekce bude vystavena v červenci v galerii na zámku Chvaly.

Termín odevzdání quiltu byl do konce května. Protože jaro bylo teplé, mohla jsem svůj quilt z větší části prošívat venku, na zahradě. Užívala jsem si každý steh a rozhodně chci do budoucna šít víc v ruce, venku.

Nad tímto quiltem jsem nemusela dlouze přemýšlet, vynořil se přede mnou sám od sebe. Nakreslila jsem si na látku obrys květu - cestu zahradou a nastehovala jsem na ni proužky lněného plátna, původně prostěradla, které jsem kdysi dávno obarvila a používala jako závěs na skříňce na balkóně. Pak začala nejvzrušivější část celé práce, hra s odstřižky látek. Špendlila jsem je na látku a pak je nastehovala k podkladu. Občas se mi to celé sesunulo a vznikly drobné proluky, sem tam je vrstev zbytků látek na sobě víc, než bylo prstům při prošívání příjemné.

sendvič před prošíváním, částečně nastehovaný,
částečně našpendlený

Nastehovaný quilt jsem prošívala hrubým boro stehem. Stejně jako před pár lety quilt Pražský most do kolekce Magická Praha, vystavené na 11. Prague Patchwork Meetingu v roce 2017.

detail quiltu

Hotový quilt jsem fotila v zahradě, jak jinak.


Instalace výstavy v Chvalech i vernisáž, na které krásně promluvila naše přední tvůrkyně a dlouholetá organizátorka PPM paní Jana Štěrbová, proběhla 29. června.


Určitě bude nejlepší prohlédnout si výstavu na vlastní oči. Jako návnadu dávám několik fotografií, ale k vidění je tam toho víc.












1 komentář:

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave