čtvrtek 30. června 2022

Polštářky pro děti z Ukrajiny

 

Na Matěje, ve čtvrtek 24. únoru napadlo Rusko vojenskou silou svého souseda, samostatný stát Ukrajina. Ruští útočníci začali ničit města i vesničky a zabíjet nejen bránící se ukrajinské vojáky, ale i civilisty. Z Ukrajiny proto začali do bezpečí utíkat lidé, především matky s dětmi. Do Polska, do Německa, ale v nemalé míře i do naší republiky, kde se jim dostalo ve valné většině případů přátelského, ba i vřelého přijetí a všestranné pomoci.

Svět patchworkových švadlenek se okamžitě také zapojil do pomoci. Na mnoha místech republiky se začalo organizovat šití hraček, patchworkových dek a zejména polštářků. Protože polštářek je něco, co se dá sbalit do tašky, ale také něco, k čemu se může malé dítě přitulit, když usíná v neznámé postýlce v neznámém pokoji a neznámém městě.

I já jsem se zapojila a podařilo se mi zprostředkovat ušití čtyř dek pro čtyři děti, které u sebe ubytovala moje facebooková známá, a dokonce jen tak mimoděk se z toho organizování vylíhla i dečka pro malou holčičku, které bylo sotva pár dnů, když musela opustit svou rodnou zem. Já sama jsem neměla v tu dobu čas ušít deku, ale ušila jsem pro ty čtyři děti barevné polštářky, a k tomu ještě dva další pro akci, kterou organizovala moje patchworková známá.

V tom jarním fofru jsem úplně zapomněla na to, že mám nějaký blog a že bych tam mohla dát fotky a hlavně také poděkování švadlenkám, které se mi na mou výzvu na facebooku okamžitě ozvaly a krásné deky pro děti z Ukrajiny rychle ušily. 








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave