sobota 29. srpna 2020

Quilt Babiččin dům, kolekce Kořeny

quilt Babiččin dům, stvořený
z lásky, ústřižků látek i vzpomínek

Téma naší příští kolekce, kterou jsme jako uskupení Na okraji připravovaly na 14. PPM 2020, jsou Kořeny. Vybraly jsme si ho s Markétkou, protože slovo kořeny je mnohovýznamné a nabízí se tedy mnoho možností, jak téma uchopit a zpracovat.

V září roku 2019 jsem odjela na týden do Miličína, abych se postarala o kočky a pejska své sestřenice po dobu její dovolené. Kdybych napsala, že jsem jela do domu své babičky, nebylo by to zcela přesné, protože sestřenice dům před lety velice hezky a citlivě zrekonstruovala. Ale přízemí zůstalo zachováno. Všechny ty silné staleté kamenné zdi bývalé zámecké kaple, krásná klenba, která byla kdysi částečně zakrytá, a hlavně zůstal zachován genius loci, jaký jsem tu od dětství vnímala.




Tehdy v září jsem napsala na facebook:
"Trávím teď několik dnů o samotě v domě, jehož srdcem je prastará místnost, ve které kdysi žila moje babička přeslicová. Tak mě napadlo, jaké hlubší kořeny můžeme mít, než jsou ty, které nás spojují s našimi babičkami a místy, kde jsme trávili bezpečné a láskyplné dny v dětství.
Možná je v našich vzpomínkách všechno barevnější, hladší, teplejší a radostnější, ale tak je to dobře, protože právě takové má být místo, kam se chodíme schoulit, když nás bolí svět."

začátek práce na quiltu Babiččin dům

Ještě před odjezdem z domova jsem si vybrala přírodně obarvené plátno a pár útržků, zejména hedvábných, ale i různé další hadříky, a také krabici s bavlnkami. Ještě před odjezdem jsem si začala špendlit základ quiltu, který jsem vytvořila jako první do kolekce Kořeny pro 14. PPM 2020 a který jsem nazvala Babiččin dům.

quilt Babiččin dům - detail

quilt Babiččin dům - detail

Byla to krásná práce, všechny ty detaily jako bych jen brala odněkud ze vzduchu, nebo spíš z jiné dimenze, kde už ten quilt byl dávno hotový a jen čekal, až ho přenesu sem, do své reality.

quilt Babiččin dům - detail

quilt Babiččin dům - detail

Na fotografiích bohužel nejsou věrné barvy. Quilt je ve skutečnosti teplý, s plnými barvami, a je zářivý. Přesně takový, jaké jsou mé vzpomínky nejen na babičku přeslicovou z Miličína, ale i na babičku mečovou a také na laskavou babičku mé sestřenice, která pro mě byla mou další babičkou.

Quilt má velikost 59 x 69 cm.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave