úterý 29. září 2020

Tři zahrady a Eden, kolekce Kořeny


Textilní obraz Tři zahrady a Eden z kolekce Kořeny, vytvářené pro 14. PPM 2020, začal vznikat v zimě 2019/2020. Na začátku bylo jen pár kousků přírodně barvených kusů látky a pár především hedvábných ústřižků. A vzpomínka na tři zahrady, ve kterých jsem trávila část svého dětství a o kterých jsem před časem psala v rámci vzpomínkového cyklu Blues ukřižovaného města.

Jedná o textilní dílo, které je z mé prozatímní tvorby asi nejvíce vzdáleno klasickému art quiltu, jak bývá definován v zadání pro soutěže v rámci PPM. I když při troše dobré vůle by se snad dalo uznat, že se alespoň místy jedná o tři vrstvy spojené prošíváním, tedy o quilt.
Quilt Tři zahrady a Eden mám ráda. Práce na tomto segmentovaném díle mě velice těšila a naplňovala. Hledala jsem nové cesty, jak vyjádřit svou myšlenku v limitech, které jsem si pro kolekci Kořeny sama stanovila. A právě nutnost dotvořit kolekci v zamýšleném duchu mě trochu zastavila v dalším směřování po cestě, kterou jsem začala objevovat. Ale když se vracím do vzpomínek a probírám se fotografiemi, cítím potřebu vrátit se opět k práci s útržky a s obrazy ukrytými v ručně barvených podkladech.


Ještě než se mi letos na sklonku zimy podařilo celou kolekci připravit k prezentaci (tedy našít na quilty jmenovky a tunely k zavěšení), bylo letošní PPM zrušeno z důvodu koronavirové pandemie. Pustila jsem se stejně jako ostatní švadlenky do šití roušek. Do toho onemocněla tchyně i můj kocourek Bertík a souběžně začala zahradní sezóna a šití šlo stranou. Resp. šití art quiltů šlo stranou, nebyly na to myšlenky. Ušila jsem jen nějaké drobné dárky, přikrývku pro Deky z lásky, tašky a polštářky pro charitu a teď už začínám s šitím vánočních dárků.


Vím, že čas útržků látek a nových cest teprve přijde, až si uvolním ruce i hlavu. Až budou večery hodně dlouhé, v bytě budou vonět svíčky a zahrada bude odpočívat. Těším se na to.


P.S. Asi bych měla doplnit detailní záběry hotových částí obrazu. Budu je muset znovu nafotit, nemám je nikde archivované.
















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave