úterý 29. září 2020

Quilt Ve stínu lva, kolekce Kořeny

 

Quilt ve Ve stínu lva vlastně vznikl sám od sebe. Měla jsem už od roku 2017 kousek nabarveného plátna. Vznikl, když jsme v rámci pravidelného letního "šicího tábora" u mé kamarádky Markétky experimentovaly s barvením přírodním i s malbou a tisky akrylovými barvami. Na tento kousek látky jsem používala hodně stříbrný a zlatý akryl a několik šablon. Vzniklo něco, o čem jsem si myslela, že nikdy na nic nepoužiju. Když jsem ale objevila kresbu jehlou na akrylovém podkladu, začala jsem se zaobírat myšlenkou, že na pozadí vykreslím čtyři obrázky, protože použité šablony podklad rozdělovaly do čtyř sektorů.
Měla jsem ten kousek látky ve svém pokoji opakovaně vyvěšený několik let s nadějí, že jednoho dne na mě ty obrázky tak říkajíc vyskočí. Když jsme si s Markétkou zadaly téma Kořeny, vzpomněla jsem si na onu zlatou a stříbrnou, která by se mi mohla hodit na quilt, ve kterém jsem chtěla vyjádřit kořeny naší státnosti sahající až někam k Přemyslovcům. Stále s myšlenkou, že celek budou tvořit čtyři různé obrazy.


A pak jsem jednou večer uviděla na tom pozadí hlavu lva. Snažila jsem se ji na pozadí předkreslit, ale na akryl se špatně kreslí čímkoli, i mizící tužkou. Tak jsem to riskla a samozřejmě jsem opravovala a upravovala, až se hory zelenaly.


Když jsem měla lva načrtnutého jehlou, začaly se mi okolo objevovat další motivy, stejně jako když jehlou kreslím malé obrázky. Některé mají vztah k mému městu na kříži, některé se týkají naší historie, jiným sama tak úplně nerozumím, ale bezpochyby je to vzpomínka či připomínka něčeho, co se odehrálo v minulé době v naší zemi ve stínu lva.
Quilt má velikost 56 x 63 cm.









2 komentáře:

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave