úterý 29. září 2020

Quilt Propojeni, kolekce Kořeny

 

Při doplňování blogu narážím opakovaně na pár nedostatků. Jednak není úplně snadné vyvolat si všechny pocity, které provázely tvorbo toho či onoho quiltu. A hlavně mi chybí pořádné fotky. Jak už jsem zmiňovala jinde, oznámení, že PPM je zrušeno, přišlo ve chvíli, kdy jsem se chystala na quilty našít tunely na zavěšení a jmenovky. Následně jsem chtěla všechny quilty vyfotit a připravit si sem na blog povídání tak, abych mohla po PPM quilty odtajnit. 
K ničemu z toho ovšem ještě nedošlo. Včetně tunelů a jmenovek, které se chystám našít... no co nejdříve.
Proto se teď musím spokojit s fotkou, kterou jsem tehdy dělala narychlo za šera pro Janu Štěrbovou do katalogu vystavovatelů. Pokoušela jsem se pak upravit barvy fotky, ale moc se mi to nepovedlo. Ve skutečnosti má quilt barvy tlumenější.
Když jsme si s Markétkou zadaly téma kořeny, chtěla jsem v některém z quiltů ztvárnit skutečné kořeny stromu. Prorůstaly mi v představách zeměkoulí. Posléze se vize proměnila na spoustu malých stromů, jejichž kořeny se uvnitř zeměkoule splétají a vytvářejí něco jako proutěnou kouli. Pak jsem si uvědomila své technické možnosti a vrátila se na zem.

Nakonec jsem se ale přece jen k myšlence propletených kořenů dostala. Napadlo mě, že se naši předci odrážejí v nás a z nás, od nás se zase odrazí naše děti. Proto také původní název quiltu zněl Zrcadlení. Možná bych se k němu s odstupem i vrátila, kdyby tohle nebyl jediný quilt, který má svou jmenovku už našitou.

Představa tohoto quiltu se mi objevila náhle a jasně. Chtěla jsem, aby to tentokrát byl quilt tradičnější, prošívaný strojově. Jako podklad jsem použila ručně barvený evolon a aplikace jsou z průmyslově vyráběných látek. Kvůli hlavám či svatozářím, nebo jak to chce kdo nazvat, jsem doobjednávala po 30 centimetrech látky z kolekce Gustav Klimt od Roberta Kaufmana, abych měla každou jinou.

Quilt má velikost 65 x 94 cm.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave