středa 11. listopadu 2020

Deka pro Báju (DL xxx)

Původně jsem se hlásila na ušití ještě jedné deky z lásky pro Domov Lila, ale všechny deky už byly zamluvené. Tak mi Dáša Hulmáková, zakladatelka zapsaného spolku Deky z lásky a jeho dobrá duše, nabídla ještě nevypsanou deku pro malou Báju. 

Napsala mi: Chtěla jsem se Tě zeptat, jestli bys místo deky pro Lila byla ochotná ušít deku pro dvouletou holčičku Barušku. Od narození má praktickou slepotu, reaguje pouze na ostrá světla. Sice tu mám obrázky od Haniny ze Svobody nad Úpou, která dělá krásné háčkované motivy naaplikované na podkladovou látku, ale myslím si, že by bylo lepší, kdyby celou deku ušila jedna švadlenka (nebo kamarádky spolu…) V žádosti není vůbec žádné omezení, maminka si napsala jen o růžovou barvu, píše, že Baruška má ráda hudbu, ale jinak nic vyloženě oblíbeného. Na dece by bylo jméno Bája. Má staršího brášku Radimka (6 let), který má rád lego a avengers.


Jelikož jen matně tuším, co, resp. kdo jsou avengers, poprosila jsem Dášu, zda by mi neposlala potřebný obrázek. A tak mi spolu s logem dek z lásky (které jsem nakonec nepoužila, udělala jsem jiné) přišla přesně před měsícem pěkná strojová výšivka Spidermana. S Dášou jsem se také domluvila, že deku ušiju trochu větší, než je určena pro kategorii 0-3 roky, aby Barušce déle vydržela.

jméno Bája jsem strojově vyšívala přímo na hotový blok

vyšila jsem i logo a jmenovku


Když jsem o dece přemýšlela, stále jsem v duchu viděla nějaké kruhové útvary. Možná kaleidoskopy, šestiúhelníky, kolečka. Pak jsem si vzpomněla na vzor, který jsem před pár lety použila na přehozu přes inkubátory pro nedonošená miminka. I když obvykle žádné vzory na svých dekách neopakuju, měla jsem pocit, že to je ono. Jen se budu držet růžové barvy a květinových vzorů.
quiltovala jsem z ruky celoplošně

bylo to po dlouhé době a je znát, že mi chybí cvik

ale jako celek působí deka docela pěkně

tuhle látku jsem kdysi objednávala v USA, 
jako by čekala právě na tento projekt

Co se týče polštářku pro Radimka, chtěla jsem Spidermana zasadit do zubaté bubliny, aby obrázek dostal dynamiku. Jen jsem nevěděla, zda ji vyšít, vyquiltova či naaplikovat. Až jsem si vzpomněla na jednu zajímavou látku, do které Spiderman skvěle zapadl.

barvy nejsou zcela věrné, hlavně ta tyrkysová je v reálu jasnější

polštářek má bezpečné hotelové zapínání

Hotovou deku a polštářek jsem odesílala 2. listopadu. Doufám, že rodině udělala radost.


2 komentáře:

  1. Alenko, deka i polštář jsou fantastické. Pady

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem děsná. Nějak mi nechodí avíza, a tak často komentáře najdu až za dlouho. Děkuju moc, jamalko.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave