čtvrtek 26. ledna 2017

Barvení látky sněhem


O barvení sněhem se zmiňuje Jana Haklová v knížce Od patchworku po artquilt. Psala o něm na svém blogu i Jamala (třeba zde)

Lákalo mě si to vyzkoušet, ale loni jsem neměla ani sníh, ani práškové barvy. Letos sice trochu sněhu napadlo, ale ty barvy jsem pořád neměla, ba dokonce ani bílou látku ne.

Včera jsem ale byla v centru na školení, tak jsem si zaběhla do Spálenky pro barvy a kousek hedvábí, do Žitné pro kus bavlněného hadru a doma potom s kbelíkem pro zbytky sněhu za domem kolem pískoviště. Venku jsem našla i suchou rostlinu, tak jsem ji utrhla a hodila na látku, než jsem na ni navrstvila sníh.


Na barvení sněhem je potřebná taky nějaké mřížka nebo ploché síto, aby roztálý sníh měl kam odtékat. Tak tu jsem doma taky neměla. Ale vzpomněla jsem si, že někde skladujeme zelenou síť na balkón, aby kočky nemohly utéct. Síť je bohužel nepoužitelná, protože je hustá a zelená, a to bych měla v pokoji už úplnou tmu. Navíc je potažená nějakým plastem, což by nemuselo dělat dobrotu, protože některý ze sousedů shora nám na balkón pravidelně háže hořící nedopalky, ačkoli jsem na letáčku u výtahu nabízela, že mu zakoupím popelník.

Instalace obří sítě na škopek na prádlo proběhla za pomoci plastových svorek na zavírání sáčků. A mohla jsem začít. Měla jsem k dispozici tyto práškové barvy Jacquard: 010 zlatě žlutá, 032 karmínová, 034 magenta, 107 avocado a 072 modrá.

Fotila jsem střídavě mobilem a foťákem s bleskem. Takže jsou někdy barvy trochu zkreslené.

Začínám, čas 17:17.

Čas 17:57, barvy trochu zesvětlaly.

Čas 19:23, zdá se mi to světlé a přisypávám barvy; detail je na úvodní fotce

Čas 20:33, ještě jsem přisypala hlavně modrou. Látka už začíná být vidět, je světlejší, než jsem si přála. Detail barevného sněhu je na úvodní fotce. 

Čas 21:00, už je vidět víc látky, místy se zdá být i trochu tmavší. Ale moc málo proti mému očekávání.

Čas 22:13, sníh postupně odtává.


Detail ve 22:13.

Čas 23:12.

Čas 2:52. Probouzím se ve chvíli, kdy je na látce už jen poslední zbyteček sněhu. Dávám látku do pračky vymáchat, uklidím koupelnu a vlezu ještě do postele. V šest ráno pak zapínám pračku znovu, peru látku na 40 stupňů. Ještě před odchodem do práce ji dávám na sušák a jsem hodně smutná. Vypadá to ošklivě, barvy jsou takové vyblité a vůbec se nepodobají mé představě. Naopak kus hedvábí má skoro jednolitou světle karmínovou barvu. Takhle jsem to opravdu nechtěla.

Když přijedu odpoledne domů, stěžuju si Vaškovi, jak jsem dopadla. Vašek se jde podívat na sušák a říká, že je to moc krásné. Tak se jdu na šušák podívat taky a říkám si, že má možná skoro pravdu.

Dofotila jsem ještě doma srovnání bavlněné látky a hedvábí. Tyto látky se barvily pod stejným sněhem.


A tohle už jsou detaily barvené látky - bohužel je vidět, jak prosvítá plot.






3 komentáře:

  1. Alenko, bravo. Perfektně zpracované. Budeme barvit dál. to dáme ♥. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ti, Jamalko, jsi můj velký vzor a průkopník nejprůkopníkovatější. :) Bez Tebe bych se do toho nepustila.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave