pondělí 17. března 2014

Deka pro Adélku (DL-114)

deka pro Adélku
Deka pro Adélku je mimořádná hned z několika důvodů.

Je to deka, na které se podílely a domlouvaly se jen dvě švadlenky.

Je to deka, která byla ušitá za 16 dnů od podání žádosti.

A je to deka, která vypadá trochu jinak.


Přestože jsem se na ušití posledních třech dek upsala s velkým časovým odstupem (žádost o tu nejstarší z nich byla podána už v září 2013, na druhou v listopadu 2013 a ta nejnovější pochází z konce února 2014), přišly mi obrázky na jejich ušití velmi rychle za sebou. A tak stalo, že jsem během tří týdnů ušila tři deky. Což je vlastně taky rekord. :o)


Když jsem se upisovala na deku pro Adélku, měla jsem právě ve stroji deku pro Filípka, na kterou jsem si předem připravila jmenovkový panel. Chtěla jsem něco podobného zopakovat i na další dece, tak jsem se u Adélky upsala i na ušití tří zbývajících obrázků. Všech ostatních šest obrázků měla zamluvené Vera z Brna.

náčrt, který jsem později upravila
Napsala jsem Veru, abych od ní vyzvěděla, jaké obrázky chystá, abych si mohla pomalu promýšlet panel se jménem. 

Veru mi poslala pár šablon, podle kterých bude šít, a zeptala se, zda mi nebude vadit barevné pozadí. Napsala jsem, že ne, že to naopak nějak využiju, i když jsem ještě pořádně nevěděla jak.

A Veru mi pak vyrazila dech, když napsala, že obrázky ušije přes víkend (8.-9.3.) a po neděli pošle. Ten víkend jsem já došila Filípkovu deku a v úterý jsem ji poslala a současně vyzvedla na poště obrázky na další.

Když jsem obrázky rozbalila, úplně se mi z hlavy vypařila dosavadní nepříliš určitá představa, a hned jsem si načrtla jiný obrázek. Doslova deku-obrázek.



Nejdřív jsem se ale pustila do šití polštářku pro Matouška, ročního bratříčka Adélky. Dostala jsem na něj od Dáši krásný obrázek rozcuchaného lvíčka.

aplikaci lvíčka ušila Jarfi z Vlašimi

obláčky jsou zatím jen papírové



Pak jsem začala pozadí obrázku a jen byla ušitá obloha a zelené kopce, začala jsem netrpělivě zkoušet, jak bude má představa vypadat ve skutečnosti.

Jako vždycky jsem vytahala ze skříně spoustu látek; ještě mě čeká jejich úklid.

Zkoušela a vyměňovala jsem látky, dokud jsem nebyla spokojená.

A celý větrný a deštivý víkend jsem šila a šila, dokud jsem deku neušila.




Focení počasí moc nepřálo, bylo zataženo a vítr foukal silně, takže barvy jsou trochu temnější, než ve skutečnosti, a deka se na fotkách vlní a vlní.

sluníčko je tak trochu 3D
obláčky jsou nakonec jen dva
všechny krásné obrázky šila Vera z Brna





při focení vítr foukal a deka na plotě poletovala sem a tam
logo je zatím přišité jen napůl
deka pro Adélku a polštářek pro Matouška
Deka pro Adélku má rozměry 106 x 134 cm.



11 komentářů:

  1. Alenko je nádherná!!
    Gratuluju k vnučce ♥
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ti, milá Ajko. Emička se sice narodila už 7. ledna, ale na Tvůj batůžek je stále ještě maličká. :o)

      Vymazat
  2. Ty domečky jsou super nápad, deka je nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Věruško. Řekla bych, že ta krásné zvířátka si o domečky sama řekla.

      Vymazat
  3. Tedy Vave, Ty se mi jen zdáš! Ta deka - obrázek je fantastická a Ty taky. Zvířátka v domečku nemají chybu. To je ale rychlost! Jak to všechno stíháš? Ty snad nechodíš vůbec spát! :) Alespoň trochu toho Tvého elánu bych potřebovala...

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju Ti, milá Asterisko. Musím říct, že mě šití dek zachránilo od toho, abych se nezbláznila z auditu v práci. prostě je to taková moje relaxace. :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, zase moc pěkná deka. Ty jsi studnice nápadů. A obdivuji tu rychlost. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Maruško. Mám radost, když se mé deky líbí a když dělají radost. :o)

      Vymazat
  6. Jako už je zvykem, nádherně jsi si s tím poradila a výsledek je velice harmonický! Hlavně deka působí velice optimisticky:-) Jste děvčata obdivuhodná!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Renatko. Adélka už má deku doma a měla z ní radost, tak jsem spokojená a těším se na další projekt. :o)

      Vymazat
  7. Alenko ty jsi kouzelnice !
    Nááádherné zpracování ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave