středa 14. října 2020

Quilt Snění o vodě, kolekce Kořeny, cyklus Moje sestra Magdalena


Jsou to skoro přesně dva roky, co jsem se o tomto quiltu poprvé zmínila, a už tehdy jsem psala, že na něm pracuju dlouho. Dokonce jsem ho v roce 2018 vystavila ve Vlašimi, přesto jsem měla stále pocit, že je nedokončený. Našila jsem ho na jiné pozadí a to jsem pak letos v létě celé ručně prošila. Nevím jistě, zda ho už považuji za dokončený. Možná. Snad.

Původně jsem ho nazvala Snění o vodě, protože rok 2018 byl hodně horký a suchý. Časem jsem ho překřtila na Čekání na déšť, abych se nakonec vrátila k původnímu názvu. Je mnohoznačnější a lépe vyjadřuje mé pocity, se kterými jsem ho vytvářela.
Že bych tento quilt ráda zařadila do kolekce Kořeny mě napadlo dlouho poté, co byla zrušena letošní výstava Prague Patchwork Meeting, kde kolekce měla mít svou premiéru. A ještě o něco později mě napadlo, že quilt patří do cyklu Moje sestra Magdalena, který - jak věřím - bude vznikat napříč kolekcemi a napříč další volnou tvorbou.

Těžko hledám slova, kterými bych vyjádřila své hluboké pouto k tomuto quiltu. Objevilo se s prvním hadříkem, položeným na podklad, a prohlubovalo se steh po stehu. Mám ten quilt ráda. Proto bych ho ráda připsala mé kamarádce Bedě, která zemřela právě před rokem, dne 17. října.

Quilt má  velikost 57 x 63 cm. Jako vždy mám problém s fotodokumentací, tak alespoň pár pracovních fotografií. Hotový quilt jsem fotila narychlo teď večer, umělé světlo bohužel stírá detaily. Vyměním fotku, až mi počasí dovolit udělat novou venku.

začátek, skládám útržky látek

uprostřed je ekoprint, kočce na něm jsem jen trochu pomohla podívat se na svět



anděl nad hlavou kočky tam byl také od začátku

quilt Snění o vodě



1 komentář:

  1. Šmankočko, to je tak krásný. Sen o vodě s kočičkou. Alenko, až bude po všech výstavách, slávě a cenách, prosím, mohla bys mi tu Voděnku-kočenku prodat?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave