pondělí 14. září 2015

Růže za plotem ("eurošití")

Letos na jaře zorganizovala Jaja Jandejsková z Bellusu společné šití patchworkářek z Čech, Německa a Polska, z každé země je pětadvacet účastnic.  Za českou stranu se akce zúčastnily patchworkářky scházející se pod vedením Markétky Zenklové v prostorách Bellusu.

V první fázi jsme měly přinést tři kousky látek o velikosti 20 x 30 cm a pohled určený neznámé švadlence v Polsku. Na oplátku jsme dostaly totéž od švadlenek z Německa. Zadání znělo: z dodaných látek ušít quilt velikosti 30 x 50 cm, je možné přidat doplňkové látky ze svých zásob, téma a technika libovolná.

Tuto sobotu jsme hotové quilty odevzdávaly, byla to skutečně pestrá přehlídka krásných prací. 

Co se bude dít s quilty dál, to je zatím ještě tajemství, ale rozhodně prý někde bude k vidění všech 75 quiltů, na to se opravdu moc těším.


 
látka z Německa
látka z Německa
látka z Německa

Když jsme si látky na klubu v červnu přebíraly, prohodila děvčata, že bych mohla ušít konvergenci. Formát quiltu klasické konvergenci sice neodpovídal, ale já jsem to vzala jako hozenou rukavici a snažila jsem se něco jako konvergenci vymyslet.

Protože látek bylo málo a chybu jsem si nemohla dovolit, látky jsem si nejdřív zkopírovala a vytiskla na barevné tiskárně a pak jsem si připravila papírový model. Vlastně dokonce dva, protože jsem potřebovala využít každý centimetr látky.

vpravo první papírový model, vlevo druhý, už v kombinaci s látkami

zkouška lemu a tylu poprvé
zkouška lemu a tylu podruhé
 Chtěla jsem, aby quilt působil trochu zasněně a tajemně, tak jsem ho před quiltováním zakryla tylem - nakonec u mě zvítězila ta fialková varianta.

prošitý quilt zezadu

detail - tyl na růžích jsem nakonec vystřihla, aby růže víc zářily


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave