sobota 7. března 2015

Tašky a kabelky z archivu poprvé

 
kabelka pro paní K. (srpen 2009)
Nesměle koketovat s patchworkem jsem začala v květnu 2009. Nakoupila jsem si první knížky, pomůcky a také časopis Švadlenka.

Mimo šití první deky pro manžela jsem se v létě roku 2009 pustila do šití kabelek.

Po pravdě to není můj šálek čaje, já jsem prostě na "placaté věci", tedy na quilty. A proto mě teď překvapilo, že jsem těch tašek a kabelek během let ušila poměrně dost.


První tři kabelky jsem šila v červnu nebo v červenci 2009 podle stejného střihu ze Švadlenky. Byly určeny dceři Lucii, budoucí snaše Milce a Ivaně, kolegyni z práce.

třikrát stejně a pokaždé jinak
kabelka pro Lucku (červen 2009)

kabelka pro Ivanu (červen 2009)

kabelka pro Milku (červen 2009)

A aby to nebylo líto další kolegyni, podle stejného střihu přibyla v srpnu ještě kabelka pro Zuzku.
kabelka pro Zuzku (srpen 2009)

Bylo na čase vyzkoušet něco jiného a protože sestra Milky odlétala za prací za moře, ušila jsem jí srubovou kabelku, také podle střihu ve Švadlence. Ta už byla vypracovanější, na zip a s kapsičkou uvnitř také na zip.

kabelka pro Marušku (červenec 2009)



V létě 2009 jsem na střídačku v ruce quiltovala manželovu deku a šila kabelky. Ta další byla pro Milku. Skončila školu a chystala se práce, tak jsem jí ze starých džín ušila "tašku na svačinu". Střih a inspirace pochází rovněž ze Švadlenky č. 10.
taška pro Milku (červenec 2009)


Další kabelka byla pro paní  K. Vyzkoušela jsem si na ní aplikace, quiltování i vyšívaní stužkou.
detail, vyšívání stužkou
rozložená kabelka, jako výplň jsem použila obyčejný vatelín 
tady je barva tašky hodně zkreslená
kabelka pro paní K. (srpen 2009)
dno kabelky 
zadní strana kabelky
V září 2009 měla přijet Marička, virtuální Zvířetnická přítelkyně z Ameriky, která má ráda kočky. Tak jsem jí ušila kočičí nákupní tašku.

inspirací byl kočičí polštářek ze Švadlenky
Kočičí taška pro Maričku (září 2009)
Na podzim 2009 jsem ušila ještě dvě dvě nákupní tašky do Zvířetnické aukce. Sunbonetky na tašce jsou šité podle šablon se Švadlenky. Tyto tašky jsem už šila na své milé auroře.

S těmi aplikacemi jsem se hodně nadřela. Jsou mrňavé a ještě jsem netušila, že se aplikace dají nažehlovat, tak jsem bojovala s novým strojem, novou patkou na saténový pidisteh a spoustou špendlíků. Musím přiznat, že tato zkušenost mě na dlouhou dobu od aplikací odradila.
taška Dvě Zuzanky (listopad 2009)

taška Podzimní mandala - batikované a quiltované hedvábí (listopad 2009)

Tak to jsou mé první kabelkové a taškové pokusy z mého prvního šicího půlroku, převážně podle střihů ze Švadlenky. Příště se posuneme v čase a k šití podle Mariny.


2 komentáře:

  1. Krásná sbírka Alenko, u mě by vyhrály Sunbonnetky a recy džínová:-)
    Kočičky jsem myslím viděla ve Švadlence, jestli se nepletu:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Kočičky byly ve Švadle na polštářku, já jsem si je zapůjčila na tašku a udělala jsem jim plastická ouška.
    Tašky, které jsi vybrala, se mi taky osobně líbí nejvíc, resp. jsou to tašky, které bych sama nosila. :o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave