pondělí 3. února 2014

Zrcadlení pro Dášu a Elen

Zrcadlení 
Deky pro Dášu a Elen jsem chtěla ušít už před dvěma roky, ale dlouho jsem nemohla přijít na to, jaké mají být.

Chtěla jsem, aby deky měly vazbu k Dáše a Elen i k domu po babičce, který úžasně zrekonstruovaly.

Chtěla jsem, aby v nich bylo slunce, voda i snové létání v oblacích, které patřilo k letním prázdninám v M.

Snad se mi to alespoň trochu podařilo.



Dlouho jsem tápala, až jsem si vzpomněla na nákres deky, který jsem udělala před pár lety na dovolené barevnými fixy. Překreslila jsem ho pastelkami, ale původní barvy jsem ponechala.

nákres
Docela rychle jsem v domácích zásobách našla látky, ze kterých budu šít, jen látku na pozadí ne a ne objevit. Až nakonec jsem narazila v Bellusu na dávný zbytek bavlněného saténu. Šířka 90 cm, látka byla kdysi určena na polštáře.

tahle látka mi okamžitě učarovala
Látky jsou z různých zdrojů, něco z Bellusu, něco ještě od Bellet, modrotiskové díly jsem řezala z nikdy neušitých, jen nastehovaných šatů, které jsem od někoho kdysi dostala. Nařezané látky jsem vyfotila a velice jsem se podivovala, jak málo jich je. Bodejť by ne, byly totiž jen na jednu deku, což jsem zjistila až o něco později. To je tak, když někdo zapomene znásobit výpočet dvěma.

nařezané látky - na jednu deku
Trik spočívá v tom, že rozříznutím sešitých čtverců (zapomněla jsem vyfotit) vzniknou zrcadlově stejné dílky. Ideální na partnerské deky. Ještě ideálnější na deky pro praváka a pro leváka.

nedočkavě zkouším skládat první dílky k sobě
Brzo bylo jasné, že je dílků málo. Problém byl v tom, že žlutou a oranžovou látku jsem kupovala kdysi u Bellet, která už látky neprodává. Nakonec se mi je povedlo najít ve dvou obchodech v Americe. Objednala jsem je a čekala. Naštěstí přišly velmi rychle, den po sobě, po dvou týdnech po objednání.

dvě půldeky přiložené k sobě
topy jsou hotové, zkouším borduru
Quiltování jsem zvolila jednoduché, ve švech jsem obšila "větrníky" a uprostřed nich prošila kosočtverec.
detail quiltování
Deky jsou velké, musela jsme je na podlaze fotit přeložené napůl. Barvy na této fotce jsou asi nejvěrnější, určitě věrnější než na fotografiích venku.



Na oblíbeném plotě jsem fotila po 16. hodině, slunce už bylo nízko nad obzorem a barvy nebe a domů splývaly s barvami deky.


Zimní zrcadlení pro Dášu
na zádíčka jsem použila šedé růže z Bellusu
Letní zrcadlení pro Elen
Zrcadlení - léto v zimě a zima v létě
Rozměry dek: 142 x 220 cm

9 komentářů:

  1. Krásné jsou obě. Mimochodem ještě jsem neviděla nějakou tvoji deku, která by se mi nelíbila.
    Taky by mě zajímalo, jak to stíháš... jen zírám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Gizelko. Tahle deka šla dost rychle, je na šití o hodně jednodušší, než jak to na první pohled vypadá.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuju, Maruško. Deky jsou určeny do velkého otevřeného prostoru, tak by tam výrazný vzor mohl vypadat dobře.

      Vymazat
  3. V tom tvém zrcadlení, není těžké se zhlédnout, tak jsou povedená!!!
    Ještě obdivuji, tu rychlost:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Renátko. Dlouho jsem hledala název, přitom to zrcadlení je tam vlastně hned v několika rovinách.
      Ale zrcadlení, o kterém mluvíš, mě vůbec nenapadlo. Děkuju Ti za kouzelný kompliment.

      Vymazat
  4. Je to opět nádhera. Chvíli jsem podle délky dílků koumala, jak asi vypadaly ty čtverce před rozříznutím a myslím, že jsem na to přišla :). To objednání až v Americe by mne naštvalo, ale udělalas dobře, barevná kombinace je nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, děkuju za pochvalu. Kdybys chtěla přesný rozměr a tvar výchozích čtverců, písni mi, pošu Ti nákres.

      Vymazat
  5. Jsou nádherné, prostě umíš! A moc se mi líbí barvičky. A název je velice výstižný, dlouho jsem si je prohlížela a kochala se. Jsi dobrá!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave