čtvrtek 5. března 2020

Deka pro Kubíčka (DL 403)

Loni to bylo poprvé, co jsem nedokázala ušít ani jednu deku deku z lásky. V létě jsem tu měla dlouho děti a pak jsem šila něco do dobročinné aukce, přehozy pro sestřenice a šest dětských dek do rodiny. Ufff! Takže jsem nakonec stihla se pouze k ušití deky přihlásit. Vybrala jsem si Kubíčka, který přišel na svět spolu se dvěma brášky, ale na rozdíl od nich měl od samého začátku závažné zdravotní potíže. Přestože Kubíček není zcela v pořádku a je navíc nevidomý, dokáže se krásně usmívat. A to mě opravdu dojalo a zaujalo. Že se my lidé dokážeme dokážeme na svět usmát, i když jsme úsměv a svět okolo sebe nikdy neviděli.
Pěkné plastické a 3D obrázky na deky mi přišly v půlce ledna a hotovou deku jsem fotila 7. února. Chtěla jsem, aby byla hodně barevná a taky aby tam bylo trochu černé. Protože bez té černé by ostatní barvy neměly možnost být tak radostné a zářivé.
Pro brášky Kubíčka si maminka přála polštářky s obrázky stavebních strojů. Když jsem se na jejich ušití v prosinci hlásila, uvažovala jsem o aplikacích. Pak jsem ale narazila na panely s obrázkem traktoru a hasičského auta. Líbila se mi kombinace barev i jednoduchost obrázků, tak jsem (tuším poprvé v životě) použila na šití panely, které jsem zvětšila do potřebné velikosti odstíny tyrkysové látky.


Při šití mě potrápily oba šicí stroje. Jak Auroru od Berniny, tak Horizon od Janome jsem pěkně zanedbala, na vyčištění a seřízení byly naposled asi před třemi lety, ještě předtím, než jsme začali rekonstruovat byt a zahradu tady v Netřebicích. A to jsem dříve dávala Berninu do servisu dvakrát do roka. Měla jsem ale štěstí. Přestože jsem se chovala ke svým mašinkám pěkně macešsky, nakonec přes mnohé párání a střídání strojů se mi povedlo deku i poštářky proquiltovat a došít.


Stroje pak hned putovaly přes Prahu do Českých Budějovic na vyčištění a seřízení. Mimochodem, na Auroře mám prý (od podzimu 2009) ušito bezmála deset miliónů stehů. A to prosím téměř bez nehody, když teda nepočítám velice šikovně prošitý prst.

Deka pro Kubíčka je vyplněná středním termolínem, má rozměry cca 100 x 130 cm a je to má 41. deka z lásky. Látku na zádíčka deky i polštářků dodaly Deky z lásky


4 komentáře:

  1. Deka je krásná. Jsi borka, 41 dek. Jsem ráda, že jsi mě k nim přivedla. j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Jamalko. A ani nevíš, jak moc ráda jsem, že ses Dekám z lásky upsala. Nejen proto, že Tvé deky jsou nejhezčí, ale i proto, že jsme se díky tomu spolu začaly víc bavit. Tedy psát si. :)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave