úterý 19. listopadu 2019

Nejen o dlouhé cestě k Letnímu slunovratu

konvergence Letní slunovrat
Nikdy jsem se netajila s tím, že jsou konvergence mou velkou láskou. Také mě lákalo, bylo pro mě výzvou prostřednictvím konvergence vyjádřit  určité téma. Konvergence se mi stala konceptem.

Proto jsem konvergenci opakovaně použila v soutěži vypisované na PPM. V roce 2015 to bylo téma architektura, na které jsem vytvořila konvergenci Město

V následujícím roce jsem na téma Čas vytvořila kolekci tří quiltů.  Čas moře, Čas žít a Čas ticha. Všechny tři quilty pro mě tvořily celek a nechtělo se mi je roztrhnout, vybrat jen jeden, tak jsem je do soutěže poslala všechny. Nebylo to správné rozhodnutí. Nedošlo mi, že do soutěže kolekce nepatří, a musela jsem na to být upozorněna. Bylo mi naznačeno, že když chce autor vystavovat víc quiltů, má si zajistit galerii.


Až v tomto okamžiku mi došlo, že soutěž na PPM není jen příležitost ušít a vystavit quilt na dané téma, ale že je to hlavně prestižní záležitost s určitými pravidly. A také jsem si uvědomila, že možnost vystavovat ve vlastní galerii tu opravdu je a že ji chci využít. Přesněji řečeno, že chci vystavovat se svou nejlepší kamarádkou Markétou Svobodovou, která šije úplně jinak než já, a přesto naše díla spolu souzní, stejně jako souzníme my dvě, ačkoli jsme každá jiná.

Tak se zase jednou ukázalo, že všechno zlé je pro něco dobré, protože jsme se s Markétkou spojily ve volném uměleckém uskupení Na okraji a v roce 2018 jsme v rámci vystavily ve vlastní galerii úspěšnou kolekci qultů na téma Ve vzduchu. A na 14. PPM v roce 2020 připravujeme kolekci Kořeny.

To jsem ale dost odbočila od konvergence, kterou chci představit. Začala jsem ji šít na podzim 2017. Bylo to období, kdy jsem se loučila s dlouholetou pražskou etapou svého života. I když jsem se těšila na to nové, byla jsem unavená, vyčerpaná a nerozhodná, s občasnými záchvaty horečné aktivity. Tehdy jsem tápala, co vlastně připravit na Prague Patchwork Meeting, a uchýlila jsem se opět ke své velké lásce konvergenci. Začala jsem s nadšením, potom mi ale došlo, že vlastně nevím, proč ji šiju, a konvergence bez bordury a bez názvu putovala do krabice. Občas jsem si na ni vzpomněla, někdy ji i rozložila, ale nemluvila ke mně. Až teprve letos v srpnu.

To je přece Letní slunovrat! Protipól ke konvergenci Zimní slunovrat, který jsem ušila před několika lety. Ráda bych byla quilt dokončila ve stejné velikosti, ale měla jsem málo pruhované batiky na borduru, tak je prostě menší, měří 85 x 85 cm. . 

Když jsem šila Zimní slunovrat, myslela jsem na vážně nemocnou kamarádku veram a quilt jsem jí připsala. Letní slunovrat jsem připsala vážně nemocné kamarádce Bedě, protože milovala léto, teplo a slunce. 


quilt Zimní slunovrat a polotovar Letního slunovratu
Zatímco Zimní slunovrat je proquiltovaný horizontálně, Letní slunovrat jsem prošívala svisle.


Letní slunovrat - detail

Letní slunovrat - detail


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave