neděle 30. července 2023

Quilt Schody do nebe, kolekce BPK na téma Baroko

 

Bohemia patchwork klub vytvořil pro barokní areál Skalka kolekci quiltů na téma baroko, s přihlédnutém k tvorbě Jana B. Santiniho-Aichla. Vernisáž výstavy se konala v neděli 4. června 2023, výstava samotná byla k vidění na Skalce od 2. do 29. června a od té doby ji měli možnost vidět návštěvníci v několika dalších městech.

Zadání kolekce bylo vyhlášeno již v létě 2022, kdy jsem se zavázala k účasti. Ačkoli v té době se o Santinim ještě nemluvilo, chtěla jsem od začátku zobrazit jeho úžasné schody. Viděla jsem před očima spirálu do nekonečna, ale jak ji přenést do quiltu, to jsem velice dlouho nevěděla. 

V zimě se pak přidaly problémy s očima i s pravou rukou. Na jaře se ale vše konečně začalo zlepšovat a já jsem najednou věděla, jak schody zobrazit. Použila jsem měňavě lesklou zlatou organzu a kus hedvábí, obarveného přírodními látkami, které jsem používala jako šálku. Organzu jsem aranžovala s přišívala ručně na pozadí, aplikovala jsem různé stužky, našívala korálky a nakonec jsem celý quilt ručně prošila. 

Quilt má velikost 60 x 120 cm.

jo, takhle by to šlo

vytvořit spirálu bylo složitější, než jsem myslela

nejdřív stužka na jedné straně

potom stužka na druhé straně a hlavně hodně korálků

quilt je hustě ručně prošitý






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave