středa 29. května 2013

Doteky Slunce a Měsíce pro Lenku a Ivoše


Doteky Slunce a Doteky Měsíce

Americkými látkami jsem se namlsala a tak i další partnerské deky jsou právě z nich, tentokrát hlavně z nejrůznějších batik.  Deky jsou pro manželovu dceru Lenku a jejího partnera Ivoše.

(Poznámka: s manželem máme dohromady čtyři děti, společné ani jedno. A ze všech tehdejších partnerů dětí se v mezidobí stali jejich manželky či manželé.)



Pro Lenku jsem chtěla ušít něco pěkného, ale rychlého, protože ve slíbených dekách jsem měla skluz. Naplánovala jsem si proto jednoduché šití z pruhů podle Natalie (zde). Jenže jak jsem o dekách pro Lenku přemýšlela, bylo mi stále jasnější, že pro ni musím ušít něco zvláštního, plného světla. Jednoduché čtverce se mi v představách měnily a deformovaly, jak dokládá následující nákres. (Kliknutím na jakýkoli obrázek se dostanete do galerie, kde jsou obrázky zvětšené.)


Pak jsem objednala různé batiky - dámské a pánské barvy.


tyhle čtverce z pruhů rozhodně nešly šít tak jednoduše jako na videu
zkusmo skládám čtverce a další dotvářím podle potřeby
tady už je jasno, na dece bude krystal, symbolizující Slunce
Měsíční deku průběžně kontroluje Rozárka
quiltování nemohlo být jiné - ze středu každého bloku šlehají palmeny
deky jsem fotila tak, že jsem vylezla na psací stůl
jakmile jsem byla nahoře, odněkud se vynořily kočky a deku zalehly
Doteky Slunce
ležaté "Slunce"
quiltování - detail

Doteky Měsíce
ležatý "Měsíc"
quiltování - detail
quiltování - detail

quiltování - detail
quiltování - detail
quiltování - detail

Deky mají rozměr cca 140x210 cm a fotila jsem je 27. listopadu 2010.



4 komentáře:

  1. Teda ty partnerské deky jsou naprosto luxusní všechny, nevím kterou bych si vybrala, kdybych mohla, asi bych dlouho dlouho váhala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Evi. Ještě ale budou dvě partnerské sady, tak s vybíráním počkej. :-)

      Vymazat
  2. Ty šlehající plameny jsou hodně zajímavé, to někdy použiju. Vypadá to jednoduše, mohla bych to zvládnout :). Díky za ispiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu hodně jednoduché, ale přitom velice efektní. Zejména když si vezmeš nějakou pěknou melírovanou nit. Určitě to vyzkoušej, Věruško, jde to rychle.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave