středa 29. května 2013

Babideka a Dědadeka

Babideka a Dědadeka
S patchworkem jsem začala přesně před čtyřmi lety, v květnu 2009. Měla jsem několik let starý jednoduchý šicí stroj Zetina, který nahradil prastarý skříňový Lucznik.

Kamarádka Markétka mi ale tak dlouho básnila o Bernině QE aurora 440, až jsem se rozhodla si ji koupit. A protože jsem ten rok před Vánoci měla kulatiny, dostala jsem na stroj příspěvky od celé rodiny. 



Tehdy jsem všem slíbila ušít deku, jak jsem o tom už vyprávěla v článcích Dvanáct učednických dek poprvé a Dvanáct učednických dek podruhé. Protože jsem tam ale vzala deky jen letem světem, ráda bych se k nim ještě vrátila podrobněji. 

Nejvíc mi na nový stroj přispěli moji milí "tchánovi", takže logicky první deky ušité na na nové mašince byly určeny právě pro ně - byly to první partnerské deky z dlouhé série, které jsem v následujících měsících ušila.

Deky mají všechny nectnosti všech prvních výrobků a na kulatém prošívání silného vatelínu jsem málem nechala ruce, ale deky udělaly radost, a to bylo pro mě to nejdůležitější.

Kdepak rychlé postupy! Sešívala jsem trojúhelníky, na které jsem si namalovala čáry.
Tady už jsou hromádky bloků, s kterými si pak budu hrát.
Babideka bude mít rohy bloků do červena Dědadeka do modra.
deky o rozměru 140 x 200 cm jsem fotila 21. února 2010



2 komentáře:

  1. Tyhle deky už jsem obdivovala, jsou moc hezké a ta myšlenka dvojdek je nádherná, krásně k sobě ladí. Je zajímavé vracet se k začátkům - taky jsem nůžkami vystřihovala trojuhelníčky s přídavky na švy.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, Veruško. Protože teď šiju hlavně Pešky :-) a nemám co ukazovat, konečně jsem se dokopala k tomu, abych si svou galerii dala trochu do pořádku. Hrabu se ve starých fotkách a nostalgicky vzpomínám na krásné chvíle při vymýšlení a šití dek.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave