středa 19. června 2024

Quilt Růžová zahrada

 

Quilt Růžová zahrada vznikl jako součást výstavní kolekce Bohemia patchwork klubu s názvem Růže, které nevadnou. Tato kolekce bude poprvé představena ve Výstavní galerii Chvalského zámku dne 27. června 2024 od 17 hodin, vice ZDE.

Musím přiznat, že Růže mi daly zabrat, zadání bylo hodně jasné, úzké. Nedovedla jsem si představit, že ztvárňuji konkrétní růže, proto jsem se rozhodla ztvárnit pocit, jakým může působit růžová zahrada v plném květu za letního rána.

Základem quiltu jsou scrapové čtverečky z pěti kousků látek, které jsem prokládala podle potřeby dalšími proužky látek. Bez pevného plánu jsem sešívala kousky látek do menších celků a ty zase do větších v naději, že se nakonec všechny kousky správně složí a vytvoří výsledný obraz. Práce to byla náročnější a zdlouhavější, než jsem očekávala, ale užívala jsem si ji.

Quiltování je volné, z ruky, a je kombinací několika opakujících se vzorů tak, aby se efekt růží zvýraznil.

Quilt má velikost 83 x 103 cm, což je v každém rozměru o 3 cm více, než bylo zadání. Jde to hlavně kvůli tomu, že jsem si v průběhu práce vymyslela olemování, či spíše uzavření quiltu, kterého jsem se nechtěla vzdát.














2 komentáře:

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave