úterý 27. srpna 2013

Vánoce pro paterčata potřetí

Děkuji vám všem, kteří se hlásíte na šití, přispíváte jinak nebo vyjadřujete akci podporu.

Ten rozjezd je trochu hektický, nestíhám aktualizovat blog, za což se omlouvám. 

Přehled přihlášených a rozpis šití najdete v článku Vánoce pro paterčeta podruhé.

Když jsem akci vyhlašovala, myslela jsem, že se jednotlivých dek ujmou jednotlivé švadlenky (nebo třeba společně pár kamarádek) a každá ušije deku podle sebe. Ale jak mi chodí  vaše nabídky a vaše nápady a podněty (zejména děkuju Daně), tak se začíná rýsovat trochu jiný model. Pokusím se shrnout to nejdůležitější. (klikněte na "Další informace")





Deka pro Antonia (5 let) 
bude mít rozměry cca 100 x 130 cm a bude obrázková, tedy podobná těm, jaké se šijí pro Deky z lásky. Na ušití potřebujeme 9 obrázků o velikosti 27 cm.

Renata nabídla ušití šesti bloků na deky. V tomto případě by to znamenalo šesti různých bloků, ještě s Renatou vyjasním, zda je v jejích možnostech ušít tako různé bloky. Dále nabídla ušití 2-3 bločků Viera-Tajka. 

Bylo by dobré mít jeden blok se jménem, děvčata, bude se třeba dohodnout, která z vás ho udělá.

Pokud by děvčata zvládla všech devět obrázků, máme základ na deku hotový. Pokud se nikdo nepřihlásí na ušití, beru si deku na starost já.

Deky pro paterčata
budou mít rozměry 90 x 110 cm.  Prosím o přesnost (plus mínus centimetr dva), aby deky byly všechny zhruba stejně velké.

Ve středu deky bude aplikace medvěda, připomínající klasického Teddyho. Je vkusná, pokusím se sem později dát obrázky. Předlohu poskytla Dana a ušití nabídla Monika. Původně jsem uvažovala o velikosti cca 35 x 35 cm, ale bude hezčí, když ten centrální obrázek bude větší, předběžně hlásím čtverec o straně cca 48-50 cm, ještě zpřesním po vysrážení látky. Ušití těchto obrázků nabídla Monika. Původně jsme se domlouvaly na šesti menších čtvercích, teď je potřeba ušít čtverců pět, ale větších. Pokud už je to na Moniku moc, Dana nabídla pomoc, má s medvědy už zkušenosti a prý jdou šít dobře. Každá medvěd bude mít něco jiného kolem krku, nebo jinou ozdobu, takže nebudou úplně stejní.

Na dece musí být jméno - třeba v rámečku nad obrázkem. Můžeme se domluvit na jednotné jmenovce, nebo to může vymyslat každá švadlenka podle svého, tohle nechávám ještě otevřené.

Na deky používejte jemné barvy, pro Terezku nejspíš do růžova, pro kluky mohou být deky různobarevné, třeba světlá modré, žlutá, světle zelená apod.

Jmenovky
Zjišťovala jsem, v jakém tvaru mají být jména dětí a byla jsem požádána, abychom nevytvářely žádné zdrobněliny, protože to zatím sami nemají ustálené a z některých jmen se dělají zdrobněliny těžko. Vyžádala jsem si výjimku u Terezky, Tereza se mi zdálo moc tvrdé.

Takže pro holčičku bude jméno Terezka, pro všechny chlapce budou jména tak, jak jsou uvedena v soupisu (Vánoce podruhé).


Takže teď to vypadá, že o obrázky je postaráno, potřebujeme švadlenky na šití polštářků, na ušití hraček a ušití dek.

Co se týče hraček, mohu nabídnout třeba střih na jednoduchého skotského teriéra, kterého jsem šila. Zužitkují se zbytky a hračka je vhodná pro malé děti (bez toho šátečku se sponou). a z vlastní zkušenosti mohu říct, že je i velmi oblíbená.
Odkaz je tady.

Prosím vás, pokud jsem některou zapomněla někam napsat, ozvěte se mi, napravím to. :o)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave