úterý 15. srpna 2017

Evangelium podle Magdaleny / Aleny


První dva obrázky vznikly na kurzu, který na PPM v dubnu 2017 vedla Pia Welsch. Třetí jsem ušila o dva měsíce později na Šumavě, kam jsem přijela na firewalking o den dříve. Za další měsíc vznikl obrázek šestý, čtvrtý a nakonec ten pátý. To už jsem věděla, že šiju evangelium. 

Evangelium podle Magdaleny. Evangelium podle Aleny.

Letos na jaře uplynulo už jedenáct let od doby, kdy se na Zvířetníku začal psát jeden moudrý a vzácný člověk. Mimo desítek drobných vyprávění, črt a vzpomínek psal krásné pohádky a také napsal několik příběhů o putování s Ježíšem, které nazval Apoštol pro třetí tisíciletí. Vycházely tehdy na Zvířetníku v neděli a my jsme se na tato "kázání" vždycky nedočkavě těšili. (Tyto texty najdete ZDE.)


Protože ať už jsme byli věřící či nebyli, postava člověka Ježíše nás čtenáře fascinovala, stejně jako fascinovala autora oněch příběhů. Jako fascinovala mě a fascinuje dodnes.

Psávali jsme si s J. tehdy a hodně jsme se zaobírali Ježíšovým lidstvím. Jeho laskavostí a láskou. Jeho učedníky. Jidášem. A také Maří Magdalenou, Marií z Magdaly.

Ta mě odjakživa zajímala, mnohem dříve, než byla napsána Šifra mistra Leonarda. Představa ženy, která umyje muži zaprášené a unavené nohy a pak je suší svými vlasy, ve mě nikdy nevzbuzovala dojem pouhé pokory. Pro mě je to navýsost láskyplný a erotický obraz.

S J. jsme se tehdy shodli na Jidášovi úplně a na Máří jen z části. Ale já si stále myslím, že to byla silná žena. Milující a milovaná. A možná opravdu bylo kdysi napsáno evangelium podle jejího vyprávění.

A jestli ne, tak já jsem si ho ušila. Podle sebe a pro sebe. Věnováno tomu, jemuž vděčím za mnohé.

Bílé čtverečky mají velikost 16x16 cm a jsou všity do pásů z organzy. Na zadní straně každého čtverečku je napsaný text.



Evangelium
podle
Magdaleny
Aleny 









Zdrávas Maria
Milostná
Slovem i Duchem
plná









Sedmkrát zapomeň
Máří
a navždy 
se mnou buď







Jsem chlebem
Jsem vínem
Vám 
se dávám









Dokonáno jest
Srdce na kříži
Srdce pod křížem
Eli, Eli!









Odcházím
Pokoj vám

(Marie Rabbuni Marie)

Odcházím
Zůstávám






pásy z organzy se dají otáčet

pásy z organzy se dají otáčet
quilt má velikost 62 x 99 cm






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave