pondělí 4. listopadu 2013

Deka pro Sašínka (DL-64)

deka pro Sašínka
Deka pro Sašínka je mou devátou dekou pro Deky z lásky a osmou dekou pro nemocné dítě.

Stejně jako předchozí deka pro Ondřeje je deka určena slepému chlapci a jsou na ni použity 3D obrázky.

Takové obrázky jsou moc pěkné a slepé děti si je mohou lépe číst rukama, ale pro švadlenku je občas quiltování těžkým oříškem.

Bloky jsem dostala týden před prvním společným šicím víkendem švadlenek Dek z lásky ve Vlašimi. Sotva jsem si stačila nafotit rozložení a promyslet, jak budu tentokrát šít, a už jsem byla ve Vlašimi. Tam jsem zjistila, že jsem fotku s rozložením obrázků nechala doma. 




doma připravené rozložení obrázků se liší od konečné podoby
Ještě že jsem alespoň měla s sebou jednoduchý náčrt s výpočtem, jak velké mám řezat malé barevné čtverečky a jak seříznout čtverce s obrázky. Ale i tady se mi povedlo "zabodovat", špatně jsem si opsala číslo z výpočtu a nařezala jsem si o něco menší barevné čtverečky, takže jsme musela o 2 cm zmenšit bloky s obrázky.

jméno Sašínek ušila Míla Plívová, Praha
žlutého práčka ušila Zdena z Teplic
Nakonec to vlastně bylo dobře, bloky se krásně srovnaly - ono seřezávat blok s plastickým obrázkem či našitými knoflíky není vůbec jednoduché. Spíš je zázrak, když se to povede napoprvé.

sluníčko ušila Rachelka
Barevné čtverečky jsem zvolila proto, že Sašínek do cca jednoho metru vidí barevné kontrasty.

modrého ptáčka ušila Irena
Protože pršelo a pršelo, musela jsem tentokrát fotit doma, na oblíbeném plotě to nešlo.
veselého motýlka ušila Marcela Bednářová-Stilla
modrou rybičku se žlutou ploutví ušila Zdena z Teplic
modrou rybičku ušila Alohe
žlitého motýlka s vlajícími křídly ušila Hania ze Zawiercie v Polsku
sovičku ušila Irena
oranžového motýlka ušila Monika
berušku se šustícími křídly ušila Anitta S.
žlutozelenou rybičku ušila Anna S. z Ustroně v Polsku
detail quiltování na borduře
zádíčka
detail s logem

deka pro Sašínka je velká cca 147 x 122 cm


11 komentářů:

  1. Z tebe je hotová Ing.a Einstein patchworku:-)Zase jeden dobře promyšlený kousek!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za povýšení, Renatko. Tohle je po nějaké době opravdu scrapová deka, zužitkovala jsem spoustu zbytků, dokonce i na zádíčka.

      Vymazat
  2. Deka je samozřejmě krásná, jak jinak, musela jsem obdivovat i bezvadné plastické obrázky. A úplně mě dorazilo číslo - 9 dek pro Deky z lásky a to ještě šiješ i spoustu dalších věcí, že. Třeba polštářky atd. Tenhle projekt je stejně úžasný, sleduju ho často a obdivuju, jak jste šikovné. Patří Vám všem velký dík. Bude ta "vzorová" deka v Dubči?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ti, Asterisko.Tohle šití je mi zdrojem velké radosti a dodává mi energii.
      Ano, ta vzorová deka bude v Dubči - a když to vyjde, bude pod ní i kasička, vyjednáváme povolení pro veřejnou sbírku. Přece jen poštovné a další nezbytné potřebnosti něco stojí.

      Vymazat
    2. Bezva, tak jsem si to představovala, doufám, že to vyjde.

      Vymazat
  3. tato deky je naprosto úchvatná !!!
    Moc se mi líbí. Alenko jsi ohromně šikovná ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Renatko. Však vaše deka z Vlašimi je taky nádherná, byl to krásný tvůrčí víkend.

      Vymazat
  4. Alenko, teda to je nádhera. A to volné prošívání a ladění barviček, deka je super. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Maruško. Jsem zvědavá, jak se bude deka líbir Sašínkovi, už by měla být na místě.

      Vymazat
  5. Jako vždy mile přeháníš, Jamalko. Děkuju moc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu na mém blogu i za vaše komentáře, jsou pro mě důležité. Vave